in ,

Jom Uji Tahap Geografi Anda Dengan Jawab Kuiz Kedudukan Negara Ini

Verified UserCommunity ModeratorYears Of MembershipUp/Down VoterContent AuthorStory Maker

Sepanjang hidup anda, ada berapa banyak negara yang anda dah pergi? Kalau bukan kita pun yang dapat berjalan, mesti kita selalu dengar dan lihat di laman sosial, saudara mara atau sahabat handai kita menjelajah serata dunia.

England, Sepanyol, Amerika Syarikat, Perancis, Jerman, Jepun selalu kita dengar. Tapi tahu ke korang di mana secara tepat kedudukannya dalam peta?

Cuba korang teka soalan-soalan di bawah ini, di manakah terletaknya negara-negara tersebut. Tengok sikit tahap apa korang punya geografi. Untuk kuiz kali ini, admin bagi yang senang-senang je, kalau ramai dapat markah penuh admin bagi pula yang susah-susah macam bandar-bandar dalam unia ni.

Kalau anda nak kongsikan pengalaman anda mengembara ke luar atau dalam negara kita Malaysia, anda boleh hantarkan dengan menulis di ZineTravel. Anda juga boleh jana pendapatan dengan kongsikan kisah menarik anda itu.

  • Madagascar

    • A
    • B
    • C
    • D
  • Russia

    • A
    • B
    • C
    • D
  • Peru

    • A
    • B
    • C
    • D
  • Nigeria

    • A
    • B
    • C
    • D
  • Australia

    • A
    • B
    • C
    • D
  • Cuba

    • A
    • B
    • C
    • D
  • Canada

    • A
    • B
    • C
    • D
  • USA

    • A
    • B
    • C
    • D
  • Turkey

    • A
    • B
    • C
    • D
  • Italy

    • A
    • B
    • C
    • D